fbpx

חמש טעויות נפוצות שמקלקלות את העיניים

קיימות חמש טעויות נפוצות שמקלקלות את העיניים ופוגעות לנו בראייה. מומלץ לשים לב אליהן בתפקוד היומיומי שלנו כדי להימנע מירידה באיכות הראייה שלכם. להלן חמש הטעויות:

1. מאמץ רב לקרוב

כשאנחנו משתמשים בסמרטפון ובמחשב אנו מסתכלים בדרך כלל למוקד אחד. אין שינוי פוקוס ואין הזזה של העיניים לצדדים. הדבר מעייף מאד את העיניים, גורם להן למתח ולאורך זמן מחליש אותן. בנוסף, נוצר עומס על הראייה המרכזית שלנו, בעוד לא נעשה שימוש כלל בראייה ההיקפית שלנו, דבר שדרוש לנו על מנת לשמור על הראייה שלנו. מלבד הפגיעה בראייה, המתח מוקרן גם לאזור חוליות הצוואר והרבה אנשים מתלוננים על כאבי גב, כתפיים וכאבי ראש.

2. שימוש תדיר במשקפיים

מהרגע שאנו מרכיבים משקפיים ועושים זאת במשך כל היום אנו לא מאפשרים לעיניים לנסות ולרפא את הליקוי. הדבר דומה לאדם שעובד עבודה משרדית בישיבה לא נכונה וסובל מכאבי גב. בכדי לטפל בכאבים הוא לוקח כדורים נגד כאבים, עושה מדי פעם עיסוי או קונה ושם חגורת גב. ברגע שהוא מוריד את החגורה או מפסיק עם הכדורים, הכאבים מיד חוזרים משום שאף אחד מהדברים לא מטפל בשורש הבעיה. יש ללמד אדם זה כיצד להפעיל את שרירי הליבה, כיצד יושבים נכון וכיצד מתפעלים את השרירים נכון באופן יומיומי. כך, בכל פעם שהמספר שלנו עולה אנו ממהרים להעלות את מספר המשקפיים שלנו במקום להבין כיצד לשנות את הרגלי הראייה שלנו. כך אנו מקבעים את הליקוי ולא מאפשרים לעיניים שלנו לרפא את עצמן. הגוף מסוגל לרפא את עצמו אם רק ניתן לו את האפשרות לכך.

3. חוסר בחשיפה לתאורת יום

לפני המצאת החשמל, אנשים היו קמים עם הזריחה, והולכים לישון עם השקיעה. ככל שהטכנולוגיה התקדמה, השימוש בתאורה המלאכותית ובמכשירי חשמל עם קרינה מזיקה גדל. אנשים מסוגלים לצפות בימים ובלילות בסרטים, טלוויזיה או במחשב ואינם יודעים כמה הדבר מזיק לעיניים. גם תאורה פלורסנטית אינה טובה לעיניים ויוצרת מתחים בגוף.

4. לחצים נפשיים

מתחים נפשיים משפיעים לרעה על העיניים. העיניים הם מעין צינורות המעבירים את גירויי הראייה אל המרכזים במוח. המוח הוא המחליט מה לראות ואיך להגיב. במצב של מתח ממושך המוח מפסיק לשלוח מידע של ראייה דרך מסילות הראייה ובמשך הזמן הראייה מידרדרת.

5. מאמץ בראייה למרחק

ילדים וקשישים צופים שעות ארוכות יותר בטלוויזיה מאשר אוכלוסיות אחרות. הם יכולים להיות מרותקים שעות למסך. לעיתים הם יושבים קרוב מדי, דבר שגורם למאמץ רב על העיניים. חלקם צופים בשכיבה או יושבים על ספה צידית ואז נוצר מתח באזור הצוואר והעיניים.
ישיבה חסרת תנועה במבט קבוע גורמת לניוון שרירי העיניים וזרימה חלשה של חמצן למוח.

אלו הן חמש טעויות נפוצות שמקלקלות את העיניים ופוגעות לנו בראייה.

למי שמעוניין לשפר את ראייתו כדאי ורצוי להתחיל לטפל בבעיות אלו.

 

 

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן