fbpx

האם באמת אתה זקוק למשקפיים?

כאשר ראייתנו נחלשת, אנו מוכנים להרכיב משקפיים, להתאים עדשות מגע, אפילו לעבור ניתוח לייזר – אך כל אלה אינם פתרונות לטווח ארוך. זה דומה במקצת למצבו של אדם הסובל מעודף משקל. הוא ניסה כבר הכול: דיאטות, ספורט, אפילו הגיע לניתוח קיצור קיבה. אבל.. המנגנון המובנה של גופו אינו מאפשר לו לרזות ללא שינוי והבנה עמוקים מדוע הוא נמצא במצב הזה, שהוא מהותי יותר מהפחתת התצרוכת היומית שלו.

יכולת הראייה שלנו קשורה למבנה העין ולאופן שבו המוח, אליו מועברת התמונה שהעין קולטת, מתרגם את המידע. כאשר מערכת העין - מוח אינה מתפקדת כראוי, אנו סובלים מליקויים שונים שהנפוצים ביניהם:

קוצר ראייה

ראייה מטושטשת של עצמים רחוקים שנגרמת כתוצאה ממצב שבו קרני האור שמגיעות מעצם רחוק אינן מתמקדות ברשתית אלא בחלק העין הקדמי.

אנשים עם ליקוי כזה לדוגמא לא יראו ברור את הכתוביות בטלוויזיה ואת השלטים בזמן הנהיגה.

רוחק ראייה

מצב שבו קרני אור מעצם קרוב מתמקדות בחלק העין הממוקם מאחורי הרשתית וכתוצאה מכך הראייה מטושטשת. אנשים עם ליקוי כזה יתקשו לקרוא ספר. ייתכן שתתפתח עין עצלה או פזילה.

צילינדר

מבנה לא תקין של הקרנית, הגורם לראייה מעוותת של העין.  תיקון הראייה מבוצע באמצעות הרכבת משקפיים עם עדשות מיוחדות.

ראייה ירודה

מצב שבו הראייה מדרדרת, אך עדיין קיימת יכולת ראייה חלקית שאפשר לשפר.

שיפור הראייה באמצעות תרגילי עיניים מאפשר לשפר את יכולת העין לקלוט את התמונה ולשמור על השיפור. ישנן מספר שיטות הוליסטיות הכוללות ביצוע תרגילי עיניים קלים ונוחים המתאימים כמעט לכל אחד.

  • שיטת ד"ר בייטס מתבססת על אפשרות לשיפור ליקויי ראייה הנובעים ממתח ומאימוץ לא נכון של השרירים שקשורים לפעולת העין, באמצעות אימון להפעלת השרירים והרפייתם.
  • קינסיולוגיה היא שיטת טיפול הוליסטית שהתפתחה מחקר התנועה. בשיטה זו מגיעים אל הגורמים שגרמו לליקוי, ובאמצעות תרגילים קלים המקשרים את מערכת העין-מוח מפתחים מחדש את יכולת הראייה.

יש לזכור כי שילוב של עבודה תודעתית ותרגילי עיניים יכול לשפר את הראייה באופן ניכר, אך יש להמשיך ולתרגל, ממש כפי שעל אדם בעל עודף משקל הרוצה לרדת במשקל להתמקד בגורמים הנפשיים שגורמים לאכילה המופרזת ולהתמיד בספורט ובדיאטה על מנת לשמור על הירידה במשקל לאורך זמן.

שיטת האימון האישי עוזרת לך להגיע לגורמים שגרמו לליקוי, לקבל את התרגול הנכון ולפתור את הבעיה מהשורש.
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן